Kreatywne reklamy na Dzień Ojca – Durex chwali konkurencję i 15 innych

Mało jest okazji, które skłaniają Amerykanów do wydania 17 miliardów dolarów. To spora suma, bo ponad 890 Sasinów, na dodatek cały czas rośnie. Oczywiście Dzień Ojca to też doskonały pretekst do złożenia życzeń i poprawienia relacji z tatą, ale pewnie nie po to dziś tu jesteś. Przejdźmy do konkretów, bo trochę ich zebrałem:

Kreatywne reklamy na Dzień Ojca

Philips

To smutne, że jednym z popularniejszych prezentów na Dzień Ojca jest zwyczajna maszynka do golenia i dezodorant. Ale skoro takie są nawyki konsumentów, to Philips z tym nie walczy, tylko się podpina (a właściwie podcina, hehe). Fajna kreacja, bo da się ją zrozumieć w każdym języku.

Philips Dzień Ojca reklamy, marketing

EasyJet

Linie lotnicze EasyJet zachęcały do wysyłania zdjęć na Insta z #AlmostFathersDay. Akcja miała pokazać m. in. ojców dumnych z ich kształtów i przyniosła mnóstwo świetnych zdjęć.

Al Rifai

Libańska firma sprzedająca orzechy tym razem pokazała ich… resztki i odpady. Wiem jak to brzmi, ale to bardzo dobra reklama ❤️

dzien ojca reklamy marketing al rifai

Też czujesz tę dziwną satysfakcję w głowie po domyśleniu się, że skorupki to dowód długiej rozmowy? O stronie naukowej tego zjawiska (i podobieństwie żartów, łamigłówek i real time marketingu) opowiadam w moim newsletterze.

McDonald’s

Jeśli w planach było wyciągnięcie kompleksu niemal każdego mężczyzny (czyli łysienia) to na pewno się udało. No ale nic na to nie poradzę, że góra burgera może przypominać głowę 50-latka.

McDonald's Dzień Ojca reklamy, marketing

Bonusowo: Robin Soukvilay przygotował kilka konceptów, które marka mogłaby wykorzystać na Dzień Ojca. Jednym z nich była podmiana tych wymiennych części ochronnych na tackach na takie, gdzie możesz coś narysować dla swojego taty. Drobny, a miły akcent.

McDonald's Dzień Ojca reklamy, marketing
McDonald's Dzień Ojca reklamy, marketing

Toyota

Marka samochodów w swojej kampani opiera się na relacji ojca z córką budując historię, w której ojciec jest bohaterem w życiu dziewczyny. Broni, buduje poczucie bezpieczeństwa, nie pozwala na płacz i smutek. Toyota pokazała relację, która wzrusza, jednocześnie dodaje nadziei i siły.

Organizacja Care

Norweska organizacja Care (walcząca z przemocą wobec kobiet) stworzyła kampanię społeczną dla ojców. Pokazuje jak słowa, które słyszymy od najmłodszych dni wpływają na dorosłe życie kobiet. Film zyskał duży zasięg, bo zobaczyło go ponad 7 mln osób.

Robinsons

Brytyjska firma produkująca napoje bezalkoholowe pokazuje dwóch chłopców, którzy świetnie się bawią. Jeden zawsze jest wsparciem dla drugiego, a samym końcu mamy zwrot akcji, którego nie będę spojlerować.

Gillette

Jak wynika z badań 94% nastolatków o porady związane np. pierwszym goleniem, pyta swojego Google, a nie taty. Dlatego marka Gillette stworzyła świetną kampanię #GoAskDad, w której młodzi chłopcy próbują poradzić sobie z codziennymi problemami (z ojcami i bez nich). Kampania pokazuje problem, a jednocześnie jest idealnie powiązana z wartościami marki. 

Swoją drogą jeśli jeszcze nie znasz tego kanału na YouTube, to koniecznie rzuć okiem. Ten miły pan nagrywa poradniki związane z męskimi wyzwaniami (golenie, krawat, gotowanie) w razie, gdyby ktoś nie miał tego szczęścia i nie mógł zapytać taty.

Dove Men + Care

W tej reklamie zobaczymy prawdziwe historie, w których jedyną deską ratunku jest tata. Czasami wystarczy jedno słowo “daddy” i pomoc przychodzi od razu. Kreacja zbudowana na silnych relacjach, z którymi wiele osób może się utożsamiać. Wideo zebrało blisko 14 mln wyświetleń.

Durex

„Wszystkim, którzy używają produktów naszej konkurencji życzymy szczęśliwego Dnia Ojca” – prosto i celnie. W sumie nawet kreatywnie.

Durex Dzień Ojca reklamy, marketing

I jeszcze jedna reklama tej firmy – tym razem odnosząca się do czystej kalkulacji.

Durex Dzień Ojca reklamy, marketing

Tesco

Sieć chce, aby klienci okazywali więcej miłości swoim ojcom. Wykorzystano do tego mikrofony w sklepach, co obudziło bardzo mocne reakcje (wszystkie są prawdziwe, to nie aktorzy).

Oreo

Historia syna, który budzi swojego tatę chwilę przed 24 żeby… a zobaczcie sami. Ten spot świetnie buduje nawyki i podkreśla obecność marki w domu.

Dollar Shave Club

Ta firma subskrypcyjna przyzwyczaiła nas do dziwnych i zabawnych reklam, ale tym razem do wybuchowej mieszanki dorzucili jeszcze wpadający w ucho utwór. Tym razem promują zestaw DadBod, który zawiera wszystko, co mężczyznom jest potrzebne – przez maszynki do golenia po pastę do zębów. Ideą tej kampanii jest pokazanie, że każdy mężczyzna niezależnie od sylwetki może wyglądać dobrze.

Bonusowo: Pollena 2000

W latach 90 prawie każdy znał slogan „Ociec, prać?” – wszystko za sprawą reklamy proszku do prania o pięknej i nowoczesnej nazwie Pollena 2000. Co prawda ten spot nie mówi bezpośrednio o Dniu Ojca, ale warto ją sobie przypomnieć. Zwłaszcza, że to dość nietypowe, żeby łączyć Potop z proszkiem do prania.

Dzień Ojca to nie koniec, za chwilę kolejne okazje do kreatywnego marketingu

Fajnie byłoby znać te kreacje 3 tygodnie temu i jeszcze mieć czas na przygotowanie czegoś u siebie, prawda? No tak się składa, że to dość proste – klikasz tutaj, żeby przejść do mojego newslettera i podajesz adres e-mail. Dzięki temu z wyprzedzeniem dostaniesz nie tylko ciekawe reklamy, ale też ich analizy i sposoby na wykorzystanie podobnych mechanizmów w swoim marketingu.

P.S. Nie zapomnij złożyć życzeń tacie!