Sprawa nie jest zbyt wesoła – kontenerowiec firmy Evergreen utknął w Kanale Sueskim. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie dwa fakty: ciężko tak po prostu przesunąć 200 tysięcy ton, a tędy przepływa 12% towarów z całego świata. Podobno skutki mają być odczuwalne nawet w cenach papieru toaletowego, więc nie zostaje nam nic innego, jak kupić popcorn i czekać na nieuniknione. I nieważne czy już się odblokował czy nie – cała sytuacja robi się jeszcze ciekawsza.
Czasem biorę na warsztat jakiś temat i myślę: gdybym miał nieograniczony budżet i wszystkie firmy świata w portfolio, to jaką akcję reklamową zrobiłbym w tym momencie? W końcu Real Time Marketing daje niesamowite pole do popisu, jeśli masz choć trochę odwagi i kreatywności.
Podobnie było i tym razem – siedząc w pociągu do Poznania rozkminiałem sobie, która marka mogłaby wykorzystać ten moment. Niestety nie mogłem znaleźć idealnych przykładów do użycia w prezentacji podczas I Love Marketing, więc postanowiłem zrobić swoje. Oczywiście żadna z firm o tym nie wie i mam nadzieję, że prędzej wyślą mi zaproszenie do współpracy, niż wezwanie do zapłaty za bezprawne wykorzystanie logo. Oto propozycje (podpisane pod grafiką, a nie nad, żeby nie psuć efektu):
Durex był pierwszą firmą, która przyszła mi do głowy, w końcu ich żele rozwiązują różne problemy. Zastanawiałem się tylko nad hasłem reklamowym, które nie będzie zbyt bezpośrednie i chyba to wyszło spoko.
Kret w ogóle ma super potencjał marketingowy, ale tutaj poszedłem dość prostą drogą. Przy wrzucaniu tej reklamy na facebooka dodałbym copy „Widzieliśmy gorsze sytuacje. Zalej ciepłą wodą, zostaw na 15 minut i będzie dobrze”.
WD-40 często pojawia się w tych moich reklamowych rozkminach, a w parze z szarą taśmą ma spore pole do żartów. Skoro każdego dnia ratują zamki, łożyska i inne wihajstry, to starałem się przygotować kreację, która będzie spójna z marką.
PZU mogłoby walczyć z przekonaniem, że ubezpieczyciel zawsze ucieka od wypłacenia odszkodowania. Taki komunikat zadziałałby całkiem sprawnie, a trochę luzu przyda się temu molochowi.
Postanowiłem pograć trochę słowem w przekazie od szkla.com – chyba brzmi sensownie. Poza tym odtworzyłem ich komunikację na facebooku.
Samo wykorzystanie Stoperanu to pomysł Kacpra Kapsy, ja dorzuciłem hasło reklamowe i kreacje. Jestem zadowolony z wyniku końcowego, raczej kliknęłoby się w social mediach.
Co prawda pomysł Kacpra dotyczył innej marki, ale Yanosik pasował mi ze swoim oryginalnym sloganem. Jest ok.
Real Time Marketing nie jest prosty, ale może przynieść dużo zabawy
Jestem mega zaskoczony, że do teraz żadna większa marka nie zareagowała na tak głośne wydarzenie, jak to zamieszanie w Kanale Sueskim. Daj znać, która z reklam była najciekawsza, a jeśli masz propozycje kolejnych marek, to odezwij się w komentarzu.
Psssst. Lubisz kreatywne reklamy?
Najczęściej wrzucam je na swoją stronę na facebooku, gdzie publikuję niemal codziennie. Przygotowałem też większy wpis o real time marketingu, rzuć okiem.