Mam 20 000 odsłon w pierwszym miesiącu działania bloga!

No dobra, ale to dużo czy mało? Patrząc na cele, jakie postawiłem sobie na ten rok, to mało. Ale kto nie cieszyłby się z 20 tysięcy na samym starcie? Ja na przykład jaram się jak Kinga Rusin na słynnym afterze po Oscarach!

Jak do tego doszło?

Nie wiem – powiedziałby Zenek Martyniuk, ale ja akurat mam konkrety. Przede wszystkim nie wydałem jeszcze ani złotówki na promocję bloga, nie spamowałem też nim na grupach. Prawie cały ruch przyszedł z social media (no, chyba, że ktoś zobaczył mój banner na OSP w Gnojniku, zanim rolnicy napisali sprejem „Tylko PSL”). Facebook, Linkedin i Twitter przyniosły bardzo zbliżoną liczbę kliknięć, nie ma tu zdecydowanego lidera.

Oczywiście są też wejścia bezpośrednie, ale tu głównie obstawiam widzów insta story. Swoją drogą polecam moje konto na instagramie, bo często wrzucam coś fajnego. Ach i zapomniałbym o jeszcze jednym: tylko 34% czytelników wchodzi tu z komputera, nieźle! A które teksty czytaliście najchętniej?


1. Czy Facebook nas podsłuchuje, żeby wyświetlać reklamy?

To chyba mój ulubiony tekst. Nieskromnie uważam, że jest naprawdę dobry, bo przywołuje 4 konkrety, które jasno wyrażają moje zdanie. Jest trochę mądrości, trochę o marketingu, ale pojawia się też Big Brother. Ten artykuł wywołał najwięcej burzliwych dyskusji we wszystkich mediach społecznościowych. Czytaj


2. Polskie firmy na TikToku? Dla mnie liczy się tylko jedna, no może dwie

Polskie firmy nie radzą sobie na TikToku. Przepalają mnóstwo kasy, a nie potrafią rozkręcić własnych kont. Są jednak dwa przypadki, które czują się tam jak Norbi przed kamerami – miliony oglądają i mają ubaw po pachy. W jednej z tych firm pracuję i w artykule opowiadam krok po kroku o drodze, jaką przeszliśmy. Skoro jest tam Prezydent RP, to i ty musisz ogarniać o co chodzi. Czytaj


3. Marketing w czasach koronawirusa – kto robi to dobrze?

Wybrałem 13 przykładów, które są warte odnotowania. Oczywiście nie zachęcam do kopiowania i robienia tego samego, ale warto się zainspirować. To ten tekst promowałem słowami „Co łączy Premiera Morawieckiego, 300 kg ryżu i Roksa.pl?” i to idealnie pokazuje przekrój tematów. Czytaj


4. Reklama na Pornhubie – poradnik krok po kroku

Dzięki reklamie w tym serwisie mówiło o nas kilka milionów Polaków. Jak ustawić bannery obok treści, na których nam zależy? Jak wygląda faktura za Pornhub? Czy dorzucają konto premium przy pewnej granicy wydatków? O tym wszystkim i szalonych mamuśkach w twojej okolicy przeczytasz w artykule. Czytaj


A teraz najważniejsze: dziękuję.

Tak prosto z serca, szczerze dziękuję. Zdecydowanie za długo zabierałem się za założenie bloga, ale zawsze zastanawiałem się: czy ktoś będzie chciał to czytać? Teraz już wiem, że poza mamą, sąsiadką i moimi botami – tak. To daje mega kopniaka na start (to chyba pozytywne określenie, prawda?). Kolejny cel: 100 000.