Najciekawsze reklamy z motywem Halloween 🎃

Halloween jest coraz bardziej popularne w Polsce i to nie tylko jako motyw studenckiej imprezy. Nasze tablice zasypywane są zdjęciami z pomarańczowymi warzywami, dzieciaki przebierają się w najstraszniejsze stroje, a firmy planują jak wykorzystać ten czas marketingowo. Cykliczne wydarzenia to kolejny pretekst do przygotowania promocji i dotarcia do odbiorców, dlatego zebrałem najlepsze przykłady od marek takich jak Pepsi, Ford, Nike czy Greenpeace.

Co ważne: nudzą mnie reklamy, w których po prostu produkt przypomina dynię albo ducha, na taką kreatywność mogą pozwolić sobie dzieci podczas zadania z plastyki, a nie wielkie firmy. Tu znajdziesz sam konkret.

Najciekawsze reklamy na Halloween: 

1. Duracell – some toys never die

Zaczniemy o jednej z moich ulubionych, czyli „niektóre zabawki nigdy nie umierają”. Nie tylko wieje tu grozą, ale i Duracell nawiązuje do wszystkich swoich reklam z białym królikiem, który dzięki ich bateriom biegał szybciej, dalej i dłużej 🐰

duracell halloween some toys never die

2. Snickers – It’s what you would want

To żaden błąd grafika, tylko wskazówka: daj dzieciom to, czego sam byś chciał. Fajnie wyszło, choć przez chwilę próbowałem połączyć kropki z „głodny nie jesteś sobą”, ale jednak jest lepiej.

3. Snickers – Halloween Grocery Store Lady

Przekaz podobny, ale trochę starszy, bo z 2010. Tym razem pewna pani namawia ludzi z sąsiedztwa, żeby wrzucali Snickersy do wózka sklepowego. A finał zaskakuje i bawi.

4. Woolite – Preserve the darkness

Trzy czarownice, pełnia księżyca i idealnie czarne stroje po wielu praniach – tak Woolite promuje środki do prania.

5. Zoo w San Francisco

Koala i żyrafa też potrafią straszyć, zwłaszcza przy haśle „Boo at Zoo”, jak poniżej. Tak przy okazji – każde Zoo ma tyyyle okazji do kreatywnych reklam, a tak rzadko je wykrozystuje. Zupełnie nie wiem dlaczego.

6. Sensodyne – Don’t fear the cold

Wrażliwe zęby to nie powód, żeby bać się lodów, tak przynajmniej twierdzi Sensodyne. Świetna kreacja, bo nie dość, że przywołuje te niemiłe wspomnienia, to jeszcze dobrze wygląda 💀

7. Tesco – Introducing Spookermarket

Nagrania w stylu „zobacz reakcje ludzi” zawsze dobrze się klikają. Podobnie jest i tutaj, gdzie Tesco straszy klientów. Czasem trochę śmierdzi ustawką, ale można przymknąć oko, to tylko Halloween.

8. M&M’s – straszna historia

„I wtedy…dali im rodzynki!” – to chyba największy koszmar dziecka, kiedy podczas Halloween dostanie jakieś nudne rodzynki zamiast fajnych cukierków. Tak też twierdzi Żółty w kolejnej kreacji reklamowej.

9. Heineken – najgorszy scenariusz

Zdarzyło ci się kiedyś myśleć, że w lodówce czeka cudowne zimne piwo, a po jej otwarciu okazało się, że przecież jest już dawno wypite? Mi tak, nie polecam.

10. Burger King – Come as a clown, eat like a king

Tylko tej nocy, 31.10.2017 Burger King dał możliwość do zgarnięcia darmowego whoopera w swoich restauracjach. Wystarczyło przyjść…w przebraniu klauna. A sam spot wyszedł super! 🍔

11. Ellen – perfect for nights

Raczej nie jestem zwolennikiem reklam, które tylko przypominają dynię albo ducha i krzyczą „patrzcie, jacy jesteśmy fajni, wiemy co to Halloween!”, ale tym razem jest inaczej. Urzekła mnie kreacja firmy Ellen, która sprzedaje tampony.

12. Atomic Candy – The Shed

Straszny klaun i wystraszona piniata to doskonały duet na przerażające wideo. Albo zabawne. W sumie zobaczcie sami.

13. Greenpeace – Trick. No treat.

To NIE JEST reklama producenta samochodów. Greenpeace wykorzystuje Halloween, by pokazać bunt przeciwko emisji spalin. A na Volkswagena padło nieprzypadkowo, bo przez dieselgate (poszło o oprogramowanie, które pozwalało manipulować wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego).

Za to w tematyce motoryzacyjnej fajno-straszną kreację miał też Mercedes, który przypomina, że nieoryginalne części mogą być niebezpieczne (na drodze).

klucz mercedes części halloween

14. Nike – Run for your life

Motyw morderstwa w reklamie butów? Jak najbardziej! Dobrze, że akcja odbywa się w USA, bo w Polsce chyba nikt nie chodzi w butach po mieszkaniu 😅

15. LUX – Save your skin

Dobrze nakręcony spot o…mydle, które chroni skórę od 1924 roku. Reklama nie wymaga żadnych wyjaśnień, po prostu to ją zobacz.

16. Mini Cooper – Happy Halloween

Taktyką niektórych na Halloween’ową imprezę jest przebieranie się w stroje, które zwiększają prawdopodobieństwo wrócenia do domu w duecie (uff, ładnie to ująłem, ale chwilę mi zajęło ułożenie tego zwrotu). Marka Mini postanowiła „przebrać” kilka samochodów w okolicy, w końcu one też zasługują na to, żeby być hot.

Poza tym Mini wypuściło całkiem ładną grafikę ze światłami przypominającymi wampira 🧛🏼‍♂️

mini halloween wampir

17. Ford – Tread kids to a safe Halloween

Opisywałem tę kreację w newsletterze (zapisz się koniecznie!) 😇 Mamy tu dwa fajne elementy:

1. Ford, który nawiązuje do trick or treat, czyli cukierek albo psikus. I w haśle „Tread kids to a safe Halloween” skupia się na tym drugim. Czyli w domyśle: Ford = brak psikusów, czyli zapewnienie bezpieczeństwa.

2. To nie czapka, a przetrącony pachołek drogowy. Zabieg jest sprytny, bo działa na wyobraźnię – przecież tej nocy dzieci biegają jak szalone. 

18. Pepsi & Coca-Cola

Nie da się ukryć, że Pepsi od dawna goni największego konkurenta, czyli Coca-Colę. Tym razem w kreacji po lewej marka życzy wszystkim strasznego Halloween. Jednak marketerzy Coca-Coli nie pozostali dłużni i zmienili jedynie tekst (a przy tym cały kontakst): „Każdy chce być bohaterem!”. Doskonałe 🔥

19. McDonald’s – różne reklamy na Halloween

Na całkiem osobny punkt zasługuje McDonald’s – co roku sieć restauracji wypuszcza zgrabne grafiki, więc zebrałem kilka w jednym miejscu.

20. Pizza Hut – Pizza Head

To nie jest najlepsza reklama, ale zasługuje na to by się tu znaleźć. W połowie lat 90 Pizza Hut wypuściła serię 16 odcinków mini serialu „Pizza Head”. Obejrzałem 3 razy i nie wiem co powiedzieć.

Halloween to nie wszystko

Jeśli nie chcesz przegapić kolejnych okazji do kreatywnej reklamy, to zapisz się na mój newsletter lub zacznij obserwować mnie na Facebooku. Do następnego!

P.S. Możliwe, że przychodzisz tu z social mediów. Będzie mi miło, jak zostawisz lajka lub komentarz, kiedy tam wrócisz. Trochę się napracowałem nad tym zestawieniem 🙏🏼