jakub biel z telefonem - szkolenie
Warszawa • 08.10

Szkolenie: Kreatywny marketing w praktyce

Warsztat, po którym wyjdziesz z głową pełną pomysłów i gotowych rozwiązań
Zarezerwuj miejsce Zobacz więcej

Coraz trudniej jest się przebić

  • Na świecie dzieje się tak dużo, że ludzie mają gdzieś twoje reklamy

    Inflacja, wojna, zdrowie, kolejne zamieszania w polityce – te tematy skutecznie przykrywają nawet najlepiej zaplanowane kampanie reklamowe. Coraz trudniej jest się przebić przez ten zgiełk

  • Zwykłe promocje już nie działają na klientów

    Zniżka? To słowo słyszymy tyle razy dziennie, że na nikim nie robi wrażenia. Dobra oferta? W sieci jest takich mnóstwo. Tradycyjne metody przestają działać, konkurencja jest zbyt mocna (zarówno o klienta, jak i widza czy czytelnika)

  • Zasięgi spadają, a Facebook chce coraz więcej pieniędzy

    Z roku na rok coraz trudniej jest wybić się w social media. Platformy chcą zarabiać na reklamach i wiele firm nie ma wyjścia – musi płacić. A jeszcze nigdy nie słyszałem stwierdzenia „w tym roku jest taniej i łatwiej”

  • Budżet konkurencji chyba jest z gumy

    Znam to uczucie – nieważne ile wrzucisz w reklamę, oni ciągle mają więcej i więcej. To frustrujące, ale jakoś trzeba sobie radzić na tym trudnym rynku

  • Twój marketing po prostu złapał zadyszkę

    Czasy są ciężkie, trzeba obcinać budżety albo szukać sprytniejszych rozwiązań

Mam na to sprawdzony sposób

O moim ostatnim pomyśle napisał New York Post, a brazylijska telewizja zrobiła godzinny program. Sam też pojawiałem się w mediach malezyjskich, litewskich czy angielskich.

Podobnie było poprzednim razem, kiedy wymyśliłem i zrealizowałem pierwszą polską kampanię na Pornhubie albo wylądowałem z jamnikiem w TVN24. Ale głośne akcje to nie wszystko – efekty mogą dawać nawet drobne poprawki w zwykłej kampanii reklamowej z bannerami. Wystarczy wiedzieć, za co się zabrać 📈

Przypadkowy viral? Ja wolę je planować

Każdy może mieć trochę szczęścia i nagrać tiktoka, którego zobaczy milion osób (mi też trafiło się kilka razy). Ale przy kreatywnym marketingu spędziłem już lata i wiem, jak go poukładać. To połączenie psychologii, socjologii, neuromarketingu, a czasem badań związanych z rozprzestrzenianiem się…plotek. Mam uporządkowaną całą wiedzę i korzystają z niej firmy, marketerzy, a nawet studenci. Ty też możesz 👇🏼

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Zespoły social media, wideo lub PR

    Kierowałem takimi zespołami, teraz doradzam im w różnych firmach. Wiem, że w codziennej pracy po prostu potrzebują tego szkolenia – to wpłynie na zasięgi, wyświetlenia i skuteczność działań

  • Szefowie marketingu i projektów

    Zamiast hamować zespół i zmuszać do powtarzalnej pracy, możesz nadać im kierunek i zrewolucjonizować burze mózgów. To ty możesz najszybciej zmienić marketing z nudnego i drogiego na kreatywny i skuteczny

  • Specjaliści ds. marketingu

    Każdy element marketingu może być bardziej kreatywny – sam poprawiałem już teksty na stronach, bannery w Google Ads, ulotki, a nawet reklamy prasowe. Zasady pokazane na szkoleniu są uniwersalne

  • Agencje reklamowe, socialowe, marketingowe

    To nie jest szkolenie o zdobywaniu statuetek i klepaniu się po plecach – jeśli po prostu chcesz robić kreatywne akcje marketingowe i mieć więcej klientów, to zdecydowanie to szkolenie jest dla ciebie

  • Firmy, które wpadły w rutynę

    Fajne jest jak idzie, ale przyjdzie kryzys i wszystko pada. Jeśli czujesz, że twój marketing stoi w miejscu, to przyjdź na szkolenie i ułóż wszystko od nowa. To tańsza metoda niż wymiana całego zespołu, a i skuteczniejsza niż zmuszenie ich do przeczytania 100 książek (zrobiłem to za ciebie) 🧠

  • Właściciele mniejszych firm

    Wiele razy pomagałem firmom, które miały mniejszy budżet roczny, niż konkurencja tygodniowy. To ciężka sytuacja, ale do przeskoczenia. Zamiast walczyć dosypywaniem pieniędzy – po prostu zacznij działać sprytniej

  • Pracownicy marketingu, którzy chcą zarabiać więcej

    Z tą wiedzą łatwiej znajdziesz pracę albo wywalczysz lepsze warunki. Który szef nie chciałby mieć w zespole kogoś, kto podniesie zasięgi i obniży koszty? Podwyżka o dwieście złotych to nic niespotykanego, a w skali roku to już 2400. Brzmi jak fajny zwrot, co?

  • Nie tylko szalone firmy

    Podkreślam to kolejny raz: to szkolenie nie jest tylko dla firm, które chcą się wygłupiać na TikToku i robić szalone akcje. Jeśli po prostu promujesz się w sieci i chcesz zwiększyć skuteczność działań, to możesz wykorzystać zasady znane z virali – podam ci je na tacy 😇

  • Wyniki akcji na TikToku
  • Jakub Biel na uczelni
  • Zasięgi akcji viralowej

Agenda szkolenia

Sprawdzona w praktyce

  • 09:00 – Rozgrzewka

    Poznam uczestników i ich branże, żeby przykłady i ćwiczenia były jeszcze lepiej dostosowane do ich firm i wyzwań.

  • 09:30 – Przyciąganie uwagi

    Wszystko, co pomoże przebić się przez szum medialny: różne rodzaje zaskoczenia, sposób na dotarcie do leniwego odbiorcy (i wyjaśnienie, dlaczego mózg uwielbia się domyślać). Będą też sposoby na zatrzymanie scrollujących social media (zagrożenie, anomalia, szansa), wzbudzenie zainteresowania i wciągnięcie ich w interakcję.

  • 10:00 – Humor

    Często stawia się znak równości pomiędzy reklamą dobrą, a zabawną. Opowiem, skąd wziął się humor, jak go podkręcać bez nadmiaru krindżu, komu wypada robić jedne rzeczy, a komu drugie i dlaczego. Wiesz, że pobudzenie zbliża nas do zakupów? Zabawa i rozśmieszenie robią to równie dobrze, ale przegięcie (zrelaksowanie) da odwrotny skutek

  • 10:45 – Plotka, fake news i miejska legenda

    Virale są z nami od dawna, internet tylko je przyspieszył. Przejdziemy przez najgłośniejsze plotki, fake newsy i legendy miejskie, wtedy rozłożę je na części na stole i dostaniesz dokładne powody, dla których rozeszły się po świecie. To jak przepis babci, który szybciej zrobisz dzięki nowej technologii – tylko z instrukcją na treści, o których klienci będą rozmawiać

  • 11:00 – Przerwa kawowa ☕️

    Szybkie odświeżenie głowy i doładowanie się cukrem

  • 11:15 – Niech pamiętają, że to twoje

    Co z tego, że milion ludzi opowie o twojej głośnej akcji, jeśli zamiast nazwy padnie „jakaś firma z polski”? Przejdziemy przez wyzwalacze, kotwice i haczyki

  • 11:30 – Memy

    Wbrew pozorom to bardzo naukowy rozdział. Przejdziemy przez najczęściej udostępniane memy i podzielimy je na kategorie. Może nie wyjdzie z tego wzór na viral (choć pracuję nad tym), ale dostaniesz gotowe wnioski i wskazówki do stosowania w swojej komunikacji (nie tylko tej zabawnej). Będzie też mnóstwo badań i konkretów, w końcu memy uczą nas mikronarracji, streszczania historii i kultury remiksu

  • 12:00 – Emocje

    Portale informacyjne doskonale wiedzą, że to gniew daje największą szansę na udostępnienie treści. A jak go stosować w treściach firmowych? I dlaczego smutek blokuje społeczną transmisję (i nie powinien pojawiać się w reklamach społecznych)? Jakie emocje wywoływać, a których pod żadnym pozorem nie wyzwalać? O tym będzie ten rozdział 🤬

  • 12:30 – Wideo

    Nie każde wideo musi wyglądać jak kinowa produkcja. Zebrałem kilkadziesiąt zasad viralowych treści z YouTube, TikToka i Insta – na każdej platformie są takie same! Warto stosować je zarówno w małych działaniach (sposób budowania narracji, kiedy powinno być rozwiązanie akcji, żeby widzowie udostępniali) jak i większych kampaniach (podstawowy błąd reklam na YouTube? Brak „wciągacza” przed 6 sekundą filmu, więc promocja jest droga i nieskuteczna)

  • 13:15 – Przerwa obiadowa 🍽️

    Podczas szkolenia nie korzystamy z komputerów, bo musisz skupić się na materiale. Ale w przerwie obiadowej możesz już nadrabiać wszystkie ważne mejle, SMS-y czy nawet pary na Tinderze. Twoja sprawa, to czas wolny. Idziemy do restauracji Roberta Lewandowskiego (NINE’s), która jest tuż obok. Koszty obiadu są wliczone w cenę szkolenia.

  • 14:00 – Bannery i grafiki w social media

    Niektórzy graficy myślą, że im bardziej oczojebne i migające będą, tym lepiej. Ja wychodzę z założenia, że ta zasada straciła ważność gdzieś w latach 90. Ta lekcja skupi się na bodźcach, wpływaniu na wzrok, przekazywanie i zapamiętywanie treści. To fragment nie tylko dla grafików – posty w social media wrzuca (albo zleca) już niemal każdy, a zasady przydadzą się nawet w reklamie prasowej

  • 14:30 – Analiza virali

    Dlaczego niektóre treści rozchodzą się natychmiast po całym świecie? Co powoduje, że ludzie chcą bezinteresownie podawać sobie takie treści? Podejdziemy naukowo do największych virali – nawet tych głupich. Będzie sporo o walucie społecznej ale też prostych „przełącznikach” w mózgu, które każą nam coś udostępnić dalej 🧠

  • 15:15 – Druga przerwa kawowa

    Kreatywne głowy potrzebują chwili oddechu, żeby lepiej przyswajać wiedzę

  • 15:30 – Kiedy potrzebuję budżetu?

    Sporo treści robi milion wyświetleń za zero złotych, ale chyba nie obrazisz się, kiedy twoja zrobi 100 000 za 10 zł? Pokażę kampanie, które były wspierane budżetem, bo nie ma w tym nic złego. Sam zapłaciłem 300 USD za reklamę na Pornhubie, ale chwilę później informacja o kampanii dotarła do 8 mln osób. Przejdziemy też przez sytuacje kiedy należy odciąć budżet, bo w niczym nie pomoże (viral sam się rozwinie)

  • 15:45 – Sposoby na kreatywność

    Nie ma nic gorszego, niż zwołanie spotkania i rzucenie „teraz robimy burzę mózgów, zaraz wam opowiem czego dotyczy”. Kreatywność to wysoko rozwinięta pamięć skojarzeniowa i nauczę cię, jak ją rozwijać, pobudzać i organizować w zespole. Koniec z marnowaniem czasu i akceptowaniem średnich pomysłów, bo „nic lepszego nam nie wpadło”. Dostaniesz też zestaw ćwiczeń

  • 16:15 – Jak to pokazać?

    Jak przygotować treści, żeby były nośne? Widziałem mnóstwo akcji, które miały genialny przekaz, ale fatalne story. Przejdziemy przez wszystkie etapy wypuszczania akcji w świat, a na końcu będzie najważniejszy: wybranie sedna przekazu

  • 16:40 – Błędy ⛔️

    Mądry Polak po szkodzie? Super, masz okazję nauczyć się na szkodach innych firm. Mam dużo przykładów zmarnowanych budżetów, potencjałów i kryzysów rozkręconych viralem. Na sukces też trzeba się przygotować – ja na przykład robię gotowe scenariusze kryzysowe przed każdą większą akcją, dzięki czemu pożary gaszą się jednym ruchem (a dokładniej: kopiuj – wklej)

  • 17:00 – Cel? Sprzedaż

    Może być zabawnie, zasięgowo i tak dalej, ale to wszystko na nic, kiedy firma nie sprzedaje. Pokażę virale, które prowadziły klienta do zakupu (co wbrew pozorom jest dość proste). To nie jest sztuka dla sztuki, kreatywny marketing musi mieć wyznaczone cele – to nie jest zabawa 💰

  • 17:30 – Q&A

    Jestem dostępny do oporu. Jak będą pytania do wieczora, albo nawet do rana – zostanę. Salę mamy do 8:00 kolejnego dnia, kiedy ktoś ma prezentację Thermomixa i sprzedaż garnków.

Jak wyglądają moje szkolenia?

1. Nie uciekamy od teorii. Ale to nie tak, że siedzę i czytam Wikipedię, bo to byłaby strata czasu. Omawiam badania naukowe – o neuromarketingu, kreatywności, rozchodzeniu się plotek i legend miejskich, a nawet przyciąganiu uwagi.

2. Wszystko ćwiczymy w praktyce. Każdy rozdział kończy się warsztatem, na którym wypracujesz gotowe rozwiązania dla twojej firmy.

3. Pracujemy na przykładach. Razem analizujemy najlepsze kampanie, memy, a nawet fake newsy – wszystkie przecież rozchodzą się viralowo 🚀

Prawdziwe opinie na mój temat

  1. janina bak

    Jakub jest kreatywny jak akwizytor kiedy próbuje wejść do klatki. Serdecznie polecam

    Janina Bąk Janina Daily
  2. michal bartnicki

    Kombinacja takiej dawki kreatywności z organizacją pracy jest mieszanką wybuchową

    Michał Bartnicki PZPN
  3. Pawel Tkaczyk

    Ten kreatywny wariat wie z czym to jeść

    Paweł Tkaczyk Midea
  4. Marek Jankowski

    Jego umysł tworzy tak zaskakujące połączenia, że musiał być na praktykach w PKP

    Marek Jankowski Mała Wielka Firma
  5. Źródło inspiracji, jakich w naszym kraju mało

    Krzysztof Gońka Decathlon

Skąd ja to wszystko wiem?

  • Nazywam się Jakub Biel

    Kreatywne reklamy robiłem już w kosmosie, telegazecie, TikToku, Tinderze, a nawet na P*rnhubie. Raz nawet wskrzesiłem Tadeusza Drozdę na potrzeby naszej kampanii, ale (na szczęście) nie ma to nic wspólnego z portalem na literę P.

  • Szkolę od dawna 🧠

    Opowiadam o tym na kilkunastu uczelniach i wielu różnych konferencjach, w tym I Love Marketing, Infoshare, TEDx czy Marketing Hits w Mińsku. Szkoliłem już wielkie korporacje, a nawet grupy pasjonatów.

  • Doskonale znam teorię

    Sam studiowałem na Uniwersytecie Jagiellońskim, ale najwięcej wiedzy zdobyłem poza uczelnią. Mam tu na myśli nie tylko książki i szkolenia, ale też przemielenie ogromnej liczby badań naukowych z psychologii, socjologii, kognitywistyki i wielu dziedzin dookoła.

  • Przetestowałem to w praktyce

    Z mojej kreatywnej głowy korzystał już Onet, Allegro, Universal Music, x-kom, ASUS czy Decathlon, ale też sporo małych firm, o których wie tylko lokalna społeczność ❤️

To nie jest streszczenie kilku prezentacji

Ciężko zliczyć, ile książek i badań przeczytałem, żeby uporządkować wiedzę – ty już nie musisz. A co równie wartościowe (choć droższe) przepaliłem miliony złotych na kampaniach reklamowych dla różnych firm. Sprawdziłem moją wiedzę w polskich warunkach, a z kreatywnymi akcjami wychodziłem na cały świat. Szkolenie to połączenie konkretnej nauki, twardej praktyki i gotowych wskazówek do wdrożenia od zaraz 📚

Co dostajesz na szkoleniu

Warszawa • 08.10

  • Fajną atmosferę ❤️

    To nie jest ogromna konferencja na kilkaset osób, a fajna grupa w jednej sali szkoleniowej.

  • Kilka tysięcy slajdów

    To jest naprawdę POTĘŻNA dawka wiedzy. Na kilku tysiącach slajdów znalazło się niemal 100 reklam, 30 badań naukowych, esencja 25 książek i mnóstwo zakulisowych historii o kampaniach, które realizowałem.

  • Ogromną gimnastykę dla mózgu

    Jeśli liczysz na to, że przyjdziesz jak do kina, żeby biernie chłonąć z ekranu, to grubo się pomylisz. Slajdy przeplatam warsztatami, ale nie takimi gównianymi z pracą w grupach dla zabicia czasu, tylko ćwiczeniami nastawionymi na cel 🎯

  • Gotowe rozwiązania

    Sprawa jest prosta: o 17:30 masz wyjść z gotowymi pomysłami i akcjami do wdrożenia od zaraz. Co też trochę zepsuje ci świat, bo wpakowana do głowy teoria nie pozwoli ci bezmyślnie oglądać telewizji – od teraz będziesz mimowolnie analizować każdą reklamę, w tym jej tekst, hasła, melodię i inne elementy.

  • Materiały naukowe i certyfikat 🏅

    Co prawda po szkoleniu dostaniesz piękną ściągę z tej całej wiedzy, ale na miejscu czeka na ciebie też notes dostosowany do łapania najlepszych pomysłów. A pod koniec każdy z uczestników dostanie piękny certyfikat.

Cena szkolenia:
1 379 zł + VAT

Warszawa • 08.10.2024

* Wychodzi 1 696 zł brutto. To niska cena, jak na wpakowaną wiedzę do głowy, którą przećwiczysz w praktyce. A co najważniejsze: to ma być inwestycja na przyszłość – w lepsze kampanie, większą sprzedaż, czy po prostu podwyżkę.

  • Przykładowa lekcja
  • Jakub Biel TEDx

Najczęściej zadawane pytania

Gdzie odbywa się szkolenie?
Adres: Warszawa, ul. Grzybowska 56. Dokładniej: ADN Centrum Szkoleniowe, Browary Warszawskie, Budynek GH, wejście B. Wszystkie szczegóły dostaniesz jeszcze na mejla.
Potrzebuję fakturę proforma. Jak to załatwić?
W koszyku z płatnością zaznacz „chcę fakturę VAT” a następnie „Wyślij proformę po złożeniu zamówienia” trochę niżej 🙂
Czy mogę kupić na raty?
Oczywiście! Po złożeniu zamówienia pojawi się przycisk „Dokonaj płatności” – po jego kliknięciu wybierz „Raty i odroczone płatności”. To proste 🙂
Czy dostanę certyfikat?
Tak, jest bardzo ładny i nadaje się do zawieszenia na ścianie.
Dasz mi rabat? Kiedyś powiedziałem ci cześć w tramwaju
U mnie nie ma rabatów, a nawet przeciwnie – z roku na rok ceny rosną. Taniej nie będzie już nigdy. Nawet dla tramwajowych rozrabiaków.
Nie znam cię. Przekonasz mnie?
Mam prostą propozycję: spędźmy razem godzinę, to ułatwi sprawę. Zobacz powtórkę webinaru: https://www.youtube.com/live/tjWNz4HyLms
Dlaczego szkolenie stacjonarne, a nie kurs?
Niektórzy po prostu nie mogą wytrzymać przed monitorem, a w sali szkoleniowej dzieje się znacznie więcej. Poza tym szkolenie jest interaktywne – odpowiadam na pytania, dostosowuję program i pomagam w zadaniach.
Czy mam przynieść termos z kawą?
Nie, bo napoje (w tym kawa) oraz przekąski będą dostępne za darmo 🙂
Nie prowadzę działań płatnych. Czy też skorzystam z tej wiedzy?
Oczywiście! Nawet jak nagrywasz tylko filmy na Insta i TikToka albo piszesz bloga – to szkolenie jest dla ciebie. Nauczysz się przyciągać uwagę i sprawiać, by odbiorcy podawali dalej twoje treści.
Czy to prawda, że twoja pierwsza rolka miała 1,5 mln wyświetleń?
Nikt nie zadaje takiego pytania, ale dodałem je, żeby się pochwalić. Tak – długo zwlekałem z nagraniem pierwszej rolki na Insta, ale jak już to zrobiłem, to przekroczyła 1,5 mln w tydzień. W sumie byłoby głupio, gdybym opowiadał o viralach i nie wiedział, jak je robić.
Podajesz ceny netto, czy kupować mogą tylko firmy?
Nie. W koszyku wybierasz, czy chcesz fakturę na firmę, czy nie.
Potrzebuję szkolenia dedykowanego dla firmy
Takie szkolenie trwa dwa dni i kosztuje 19 970 zł netto. Odezwij się w formularzu poniżej, to dogramy szczegóły.

Masz więcej pytań?

Daj mi znać