Jakub Biel
Kurs online

Kreatywny marketing w polskich warunkach

Poznaj przepis na viral w 2022 roku, kiedy coraz trudniej o sprzedaż, zasięgi i uwagę klientów
Kup teraz Dowiedz się więcej

Coraz trudniej jest się przebić

  • Na świecie dzieje się tak dużo, że ludzie mają gdzieś twoje reklamy

    Inflacja, wojna, zdrowie, kolejne zamieszania w polityce – te tematy skutecznie przykrywają nawet najlepiej zaplanowane kampanie reklamowe. Coraz trudniej jest się przebić przez ten zgiełk

  • Zwykłe promocje już nie działają na klientów

    Zniżka? To słowo słyszymy tyle razy dziennie, że na nikim nie robi wrażenia. Dobra oferta? W sieci jest takich mnóstwo. Tradycyjne metody przestają działać, konkurencja jest zbyt mocna (zarówno o klienta, jak i widza czy czytelnika)

  • Zasięgi spadają, a Facebook chce coraz więcej pieniędzy

    Z roku na rok coraz trudniej jest wybić się w social media. Platformy chcą zarabiać na reklamach i wiele firm nie ma wyjścia – musi płacić. A jeszcze nigdy nie słyszałem stwierdzenia „w tym roku jest taniej i łatwiej”

  • Budżet konkurencji chyba jest z gumy

    Znam to uczucie – nieważne ile wrzucisz w reklamę, oni ciągle mają więcej i więcej. To frustrujące, ale jakoś trzeba sobie radzić na tym trudnym rynku

  • Twój marketing po prostu złapał zadyszkę

    Czasy są ciężkie, trzeba obcinać budżety albo szukać sprytniejszych rozwiązań

Mam na to sprawdzony sposób

O moim ostatnim pomyśle napisał New York Post, a brazylijska telewizja zrobiła godzinny program. Sam też pojawiałem się w mediach malezyjskich, litewskich czy angielskich.

Podobnie było poprzednim razem, kiedy wymyśliłem i zrealizowałem pierwszą polską kampanię na Pornhubie albo wylądowałem z jamnikiem w TVN24. Ale głośne akcje to nie wszystko – efekty mogą dawać nawet drobne poprawki w zwykłej kampanii reklamowej z bannerami. Wystarczy wiedzieć, za co się zabrać 📈

Przypadkowy viral? Ja wolę je planować

Każdy może mieć trochę szczęścia i nagrać tiktoka, którego zobaczy milion osób (mi też trafiło się kilka razy). Ale przy kreatywnym marketingu spędziłem już lata i wiem, jak go poukładać. To połączenie psychologii, socjologii, neuromarketingu, a czasem badań związanych z rozprzestrzenianiem się…plotek. Mam uporządkowaną całą wiedzę i korzystają z niej firmy, marketerzy, a nawet studenci. Ty też możesz 👇🏼

Co da ci kreatywny marketing?

  • Mocny wyróżnik na rynku

    Większość reklam jest do siebie podobna i to, że są nudne, to najmniejszy problem – możesz mieć najlepszą ofertę na świecie, ale co z tego, jeśli nikt jej nie dostrzeże. Zacznij robić marketing, który przyciąga wzrok i przestań ginąć w tłumie!

  • Niższe koszty reklamy

    To dość proste: kreatywne reklamy mają lepszy CTR. Jeśli zrobisz to dobrze, to ściągniesz więcej klientów na swoją stronę wydając tyle samo. To po prostu się opłaca 💵

  • Darmowe zasięgi

    Klienci chętnie udostępniają kreatywne reklamy, a o ciekawych i sprytnych akcjach rozmawiają między sobą. Wiem o tym dobrze, bo nawet mój post porównujący piekarnik do iPhona zrobił 998 tys. darmowego zasięgu (a pracowałem dla małego producenta AGD, nie dla Apple). No i ten przykład ledwo mieści się w moim TOP10

  • Szansę na wielki viral

    Ale nie tak jak Norbi, który zaśpiewał „Kobiety są, aha aha, gorące”, tylko w pełni powtarzalny i sprawdzony proces. Mówiłem o kuchence w wietnamskiej telewizji, moje tiktoki podbijały różne kontynenty, a jak świat nie wystarczył, to razem z zespołem zrzuciliśmy telefon ze stratosfery – od razu wyświetliło to 0,5 mln ludzi na YouTube. To nie są przypadki 🔧

  • Po prostu skuteczność działań

    Kreatywny marketing to nie tylko wygłupy i wielkie akcje. Wiedząc, jak pracuje ludzki mózg po prostu podniesiesz skuteczność działań. Mogą się zmieniać platformy – Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat czy TikTok, to bez znaczenia. Zasady viralowych treści są takie same, zarówno przy plotkach jak i miejskich legendach

  • Wyniki akcji na TikToku
  • Jakub Biel na uczelni
  • Zasięgi akcji viralowej

Agenda kursu

Sprawdzona w praktyce

  • Przyciąganie uwagi

    Wszystko, co pomoże przebić się przez szum medialny: różne rodzaje zaskoczenia, sposób na dotarcie do leniwego odbiorcy (i wyjaśnienie, dlaczego mózg uwielbia się domyślać). Będą też sposoby na zatrzymanie scrollujących social media (zagrożenie, anomalia, szansa), wzbudzenie zainteresowania i wciągnięcie ich w interakcję.

  • Humor 😂

    Często stawia się znak równości pomiędzy reklamą dobrą, a zabawną. Opowiem, skąd wziął się humor, jak go podkręcać bez nadmiaru krindżu, komu wypada robić jedne rzeczy, a komu drugie i dlaczego. Wiesz, że pobudzenie zbliża nas do zakupów? Zabawa i rozśmieszenie robią to równie dobrze, ale przegięcie (zrelaksowanie) da odwrotny skutek

  • Plotka, fake news i miejska legenda

    Virale są z nami od dawna, internet tylko je przyspieszył. Przejdziemy przez najgłośniejsze plotki, fake newsy i legendy miejskie, wtedy rozłożę je na części na stole i dostaniesz dokładne powody, dla których rozeszły się po świecie. To jak przepis babci, który szybciej zrobisz dzięki nowej technologii – tylko z instrukcją na treści, o których klienci będą rozmawiać

  • Niech pamiętają, że to twoje

    Co z tego, że milion ludzi opowie o twojej głośnej akcji, jeśli zamiast nazwy padnie „jakaś firma z polski”? Przejdziemy przez wyzwalacze, kotwice i haczyki

  • Memy

    Wbrew pozorom to bardzo naukowy rozdział. Przejdziemy przez najczęściej udostępniane memy i podzielimy je na kategorie. Może nie wyjdzie z tego wzór na viral (choć pracuję nad tym), ale dostaniesz gotowe wnioski i wskazówki do stosowania w swojej komunikacji (nie tylko tej zabawnej). Będzie też mnóstwo badań i konkretów, w końcu memy uczą nas mikronarracji, streszczania historii i kultury remiksu

  • Emocje

    Portale informacyjne doskonale wiedzą, że to gniew daje największą szansę na udostępnienie treści. A jak go stosować w treściach firmowych? I dlaczego smutek blokuje społeczną transmisję (i nie powinien pojawiać się w reklamach społecznych)? Jakie emocje wywoływać, a których pod żadnym pozorem nie wyzwalać? 🤬 O tym będzie ten rozdział

  • Wideo

    Nie każde wideo musi wyglądać jak kinowa produkcja. Zebrałem kilkadziesiąt zasad viralowych treści z YouTube, TikToka i Insta – na każdej platformie są takie same! Warto stosować je zarówno w małych działaniach (sposób budowania narracji, kiedy powinno być rozwiązanie akcji, żeby widzowie udostępniali) jak i większych kampaniach (podstawowy błąd reklam na YouTube? Brak „wciągacza” przed 6 sekundą filmu, więc promocja jest droga i nieskuteczna)

  • Bannery i grafiki w social media

    Niektórzy graficy myślą, że im bardziej oczojebne i migające będą, tym lepiej. Ja wychodzę z założenia, że ta zasada straciła ważność gdzieś w latach 90. Ta lekcja skupi się na bodźcach, wpływaniu na wzrok, przekazywanie i zapamiętywanie treści. To fragment nie tylko dla grafików – posty w social media wrzuca (albo zleca) już niemal każdy, a zasady przydadzą się nawet w reklamie prasowej

  • Analiza virali

    Dlaczego niektóre treści rozchodzą się natychmiast po całym świecie? Co powoduje, że ludzie chcą bezinteresownie podawać sobie takie treści? Podejdziemy naukowo do największych virali – nawet tych głupich. Będzie sporo o walucie społecznej ale też prostych „przełącznikach” w mózgu, które każą nam coś udostępnić dalej 🧠

  • Kiedy potrzebuję budżetu?

    Sporo treści robi milion wyświetleń za zero złotych, ale chyba nie obrazisz się, kiedy twoja zrobi 100 000 za 10 zł? Pokażę kampanie, które były wspierane budżetem, bo nie ma w tym nic złego. Sam zapłaciłem 300 USD za reklamę na Pornhubie, ale chwilę później informacja o kampanii dotarła do 8 mln osób. Przejdziemy też przez sytuacje kiedy należy odciąć budżet, bo albo w niczym nie pomoże (viral sam się rozwinie), albo kampania nie wypali

  • Sposoby na kreatywność

    Nie ma nic gorszego, niż zwołanie spotkania i rzucenie „teraz robimy burzę mózgów, zaraz wam opowiem czego dotyczy”. Kreatywność to wysoko rozwinięta pamięć skojarzeniowa i nauczę cię, jak ją rozwijać, pobudzać i organizować w zespole. Koniec z marnowaniem czasu i akceptowaniem średnich pomysłów, bo „nic lepszego nam nie wpadło”. Dostaniesz też zestaw gotowych ćwiczeń

  • Jak to pokazać?

    Jak przygotować treści, żeby były nośne? Widziałem mnóstwo akcji, które miały genialny przekaz, ale fatalne story. Przejdziemy przez wszystkie etapy wypuszczania akcji w świat, a na końcu będzie najważniejszy: wybranie sedna przekazu (bo 70% szczegółów pomijamy, kiedy opowiadamy jakąś historię piąty raz – i to jest jedna z metod)

  • Błędy ⛔️

    Mądry Polak po szkodzie? Super, masz okazję nauczyć się na szkodach innych firm. Mam dużo przykładów zmarnowanych budżetów, potencjałów i kryzysów rozkręconych viralem. Na sukces też trzeba się przygotować – ja na przykład robię gotowe scenariusze kryzysowe przed każdą większą akcją, dzięki czemu pożary gaszą się jednym ruchem (a dokładniej: kopiuj – wklej)

  • Mierzenie kreatywnego marketingu

    Wiesz, że tylko 7% marketingu szeptanego odbywa się w internecie? Klienci rozmawiają o produktach głównie offline, co bardzo utrudnia mierzenie skuteczności. Ale wcale nie oznacza to, że to niemożliwe. Przejdziemy przez narzędzia, wskaźniki i moje triki

  • Cel? Sprzedaż

    Może być zabawnie, zasięgowo i tak dalej, ale to wszystko na nic, kiedy firma nie sprzedaje. Pokażę virale, które prowadziły klienta do zakupu (co wbrew pozorom jest dość proste). To nie jest sztuka dla sztuki, kreatywny marketing musi mieć wyznaczone cele – to nie jest zabawa 💰

Skąd ja to wszystko wiem?

Jakub Biel na Infoshare

Kreatywne reklamy robiłem już w kosmosie, Telegazecie, Tinderze, TikToku, a nawet na Pornhubie. Opowiadam o tym na kilkunastu uczelniach i wielu różnych konferencjach, w tym I Love Marketing, Infoshare, TEDx czy Marketing Hits w Mińsku.

Z mojej kreatywnej głowy korzystał już Onet, Allegro, Universal Music, x-kom, ASUS czy Decathlon, a teraz możesz i ty, w kursie. Spędzimy razem 8 godzin, kiedy przekażę ci całą wiedzę kilkudziesięciu lekcjach.

Nazywam się Jakub Biel i nauczę cię kreatywnego marketingu 🚀

Prawdziwe opinie na mój temat

  1. Janina Bak zdjecie

    Jakub jest kreatywny jak akwizytor kiedy próbuje wejść do klatki. Serdecznie polecam

    Janina Bąk
  2. Pawel Tkaczyk

    Ten kreatywny wariat wie z czym to jeść

    Paweł Tkaczyk
  3. maciej-lewinski-photo

    Nie dowierzam jak można tyle zarobić z tak niskim nakładem. He’s the man!

    Maciej Lewiński
  4. Marek Jankowski

    Jego umysł tworzy tak zaskakujące połączenia, że musiał być na praktykach w PKP

    Marek Jankowski
  5. Kamil Kozieł

    Uważam, że jest za mądry, by mógł być tak młody

    Kamil Kozieł

Dla kogo jest ten kurs?

  • Zespoły social media, wideo lub PR

    Kierowałem takimi zespołami, teraz doradzam im w różnych firmach. Wiem, że w codziennej pracy po prostu potrzebują tego kursu – to wpłynie na zasięgi, wyświetlenia i skuteczność działań

  • Szefowie marketingu i projektów

    Zamiast hamować zespół i zmuszać do powtarzalnej pracy, możesz nadać im kierunek i zrewolucjonizować burze mózgów. To ty możesz najszybciej zmienić marketing z nudnego i drogiego na kreatywny i skuteczny

  • Specjaliści ds. marketingu

    Każdy element marketingu może być bardziej kreatywny – sam poprawiałem już teksty na stronach, bannery w Google Ads, ulotki, a nawet reklamy prasowe. Zasady pokazane w kursie są uniwersalne

  • Agencje reklamowe, socialowe, marketingowe

    To nie jest kurs o zdobywaniu statuetek i klepaniu się po plecach – jeśli po prostu chcesz robić kreatywne akcje marketingowe i mieć więcej klientów, to zdecydowanie ten kurs jest dla ciebie

  • Firmy, które wpadły w rutynę

    Fajne jest jak idzie, ale przyjdzie kryzys i wszystko pada. Jeśli czujesz, że twój marketing stoi w miejscu, to przejdź przez kurs i ułóż wszystko od nowa. To tańsza metoda niż wymiana całego zespołu, a i skuteczniejsza niż zmuszenie ich do przeczytania 100 książek (zrobiłem to za was)

  • Studenci

    Chciałbym móc cofnąć czas i wrócić na studia z tą wiedzą, którą teraz mam. Jeśli jeszcze nie wiesz, czy będziesz nagrywać wideo, pisać notki PR czy prowadzić Instagrama, to nie martw się – ten kurs pomoże ci w każdym elemencie. Ty tylko musisz stosować te zasady

  • Właściciele mniejszych firm

    Wiele razy pomagałem firmom, które miały mniejszy budżet roczny, niż konkurencja tygodniowy. To ciężka sytuacja, ale do przeskoczenia. Zamiast walczyć dosypywaniem pieniędzy – po prostu zacznij działać sprytniej

  • Pracownicy marketingu, którzy chcą zarabiać więcej

    Z tą wiedzą łatwiej znajdziesz pracę albo wywalczysz lepsze warunki. Który szef nie chciałby mieć w zespole kogoś, kto podniesie zasięgi i obniży koszty? Podwyżka o dwieście złotych to nic niespotykanego, a w skali roku to już 2400. Brzmi jak fajny zwrot, co?

  • Nie tylko szalone firmy

    Podkreślam to kolejny raz: ten kurs nie jest tylko dla firm, które chcą się wygłupiać na TikToku i robić szalone akcje. Jeśli po prostu promujesz się w sieci i chcesz zwiększyć skuteczność działań, to możesz wykorzystać zasady znane z virali – podam ci je na tacy

To nie jest streszczenie kilku prezentacji

Ciężko zliczyć, ile książek i badań przeczytałem, żeby uporządkować wiedzę – ty już nie musisz. A co równie wartościowe (choć droższe) przepaliłem miliony złotych na kampaniach reklamowych dla różnych firm. Sprawdziłem moją wiedzę w polskich warunkach, a z kreatywnymi akcjami wychodziłem na cały świat. Ten kurs to połączenie konkretnej nauki, twardej praktyki i gotowych wskazówek do wdrożenia od zaraz 📚

Co dostajesz kupując

Kurs o kreatywnym marketingu

  • Kilkadziesiąt praktycznych lekcji

    Łącznie 8 godzin nagrań. Wykłady, analizy, omówienia badań naukowych, ćwiczenia, do których możesz wrócić w każdym momencie. Teoria przeplata się z przykładami najlepszych i najgorszych działań marketingowych, będzie też o viralach spoza marketingu (jak Baby Shark). Wszystko podzielone na lekcje tematyczne do przerobienia od razu lub na raty

  • Notatki wizualne dla uporządkowania wiedzy

    Proste, kolorowe, ale przede wszystkim konkretne. Takie notatki nie tylko układają wszystko w głowie, ale też są dobrą ściągą przy kolejnych akcjach reklamowych

  • Gotowe checklisty do wdrożenia w działaniach

    Samo obejrzenie kursu nic nie da, jeśli tych lekcji nie wdrożysz w życie. Listy możesz wydrukować albo trzymać w telefonie, ważne żeby były pod ręką, kiedy planujesz kolejną kampanię 📝

  • Dostęp przez 365 dni

    Oglądaj na komputerze, telefonie a nawet telewizorze – najważniejsza jest twoja wygoda. Ty też decydujesz, czy przerobisz wszystkie lekcje naraz (jak serial Netfliksa), co tydzień po trochę (jak studia online), czy może całość teraz, a pojedyncze lekcje kiedyś dla utrwalenia. Wystarczy, że się zalogujesz i możesz oglądać 24/7

  • Wpływ na kształt kursu

    Mam cały plan, badania naukowe, wskazówki i masę przykładów, ale to od uczestników zależy, jak ostatecznie będzie wyglądał kurs. Po zakończeniu przedsprzedaży każdy kupujący dostanie ankietę i dopiero na podstawie odpowiedzi nagram cały kurs. Podstawy zostaną, ale przekaz będzie dostosowany do twoich problemów i potrzeb

  • Gwarancję zwrotu

    Po nagraniu kursu wysyłam go do wszystkich uczestników. Od wtedy masz spokojne 14 dni, żeby zdecydować czy to dla ciebie. Jeśli chcesz dokonać zwrotu, to piszesz jednego mejla i po sprawie – od razu oddam całą kwotę

  • Specjalną cenę ⏰

    To przedsprzedaż, taniej nie będzie nigdy. Dzisiejsza cena to nagroda za zaufanie mi na początkowym etapie. To dlatego nie robię ogromnej reklamy kursu, a w przedsprzedaży głównie skupiam się na „moich ludziach” z newslettera, webinaru, grupy czy strony na Facebooku. Jesienią będzie drożej, dużo drożej

Cena w przedsprzedaży:
796 zł + VAT

Koniec przedsprzedaży za

  1. dni
  2. -:- godzin
  3. -:- minut
  4. -:- sekund

* Wychodzi 979 zł brutto, czyli mniej niż 100 zł za godzinę spakowanego i podanego materiału z notatkami. To nie obciąży twojego budżetu – zwłaszcza, że kurs to nie koszt (jak telefon czy samochód), a inwestycja, która ma się zwrócić: w lepszych wynikach, większej sprzedaży czy podwyżce.

  • Jakub Biel o uwadze
  • Jakub Biel TEDx
  • Przykładowa lekcja

Najczęściej zadawane pytania

Kiedy dostanę dostęp do kursu?
Po zakończeniu przedsprzedaży zbiorę ankiety od wszystkich kupujących i dopiero na ich podstawie nagram cały kurs. Wiedzę mam już uporządkowaną i gotową, ale chcę żeby uczestnicy kursu skorzystali jak najwięcej.
Potrzebuję fakturę proforma. Jak to załatwić?
W koszyku z płatnością zaznacz „chcę fakturę VAT” a następnie „Wyślij proformę po złożeniu zamówienia” trochę niżej 🙂
Dasz mi rabat? Kiedyś powiedziałem ci cześć w tramwaju
Cena w przedsprzedaży już jest rabatowa. Przy kolejnych okienkach sprzedażowych będzie tylko drożej.
Co się stanie 25 maja o 22:00?
Po prostu zamknę przedsprzedaż i nie będzie możliwości zakupu kursu. Zamiast dodawania do koszyka pojawi się zapis do newslettera, a ja wezmę się za nagrywanie. Kolejne okienko otworzę dopiero jesienią lub w 2023 i ceny będą znacznie wyższe.
Nie znam cię. Przekonasz mnie?
Mam prostą propozycję: spędźmy razem godzinę, to ułatwi sprawę. Możesz to zrobić na dwa sposoby 👇🏼 Posłuchaj tego podcastu na Spotify: https://open.spotify.com/episode/0uYHLylb0rGUJGK7eBzPki albo zobacz powtórkę webinaru: https://youtu.be/kerSOgKRzRA
Dlaczego kurs, a nie szkolenie stacjonarne?
Tej wiedzy jest naprawdę BARDZO DUŻO. Oczywiście mógłbym o niej opowiadać przez 8 godzin, ale ciężko byłoby to wszystko zapamiętać. Kurs rozkładasz sobie na wygodne raty i oglądasz tyle, ile jesteś w stanie chłonąć.
Dlaczego tylko 8 godzin?
Mój kurs o TikToku miał o połowę mniej i wyczerpywał temat, co potwierdzają wszyscy uczestnicy. Nie chcę robić pustych dupogodzin. Ten kurs to sam konkret, ogromna paczka wiedzy, zresztą ciężko będzie go wciągnąć naraz, bo ciągle wymaga skupienia. Ważniejsze jest to, o ile podniesiesz skuteczność swojego marketingu, a nie ile godzin będziesz oglądać wideo. Nie będzie tam czytania regułek z Wikipedii, żeby tylko trwało dłużej.
Dlaczego aż 8 godzin?
Próbowałem zmieścić to wszystko w krótszym czasie, ale nie da się. TEDx jest fajny, ale powierzchowny i zawężony do jednego tematu. Tu mamy wynik przemielenia dziesiątek książek, przejścia przez niezliczone kampanie, no i przepalenia kilku milionów złotych na działania reklamowe w różnych firmach.
Chcę dokonać zwrotu, co teraz?
Napisz do mnie i oddam ci pieniądze. Tyle, bez utrudnień czy skomplikowanych procesów reklamacyjnych. Możliwe, że zapytam o powód, ale tylko po to, by poprawić coś w przyszłości.
Nie prowadzę działań płatnych. Czy też skorzystam na kursie?
Oczywiście! Nawet jak nagrywasz tylko filmy na Insta i TikToka albo piszesz bloga – ten kurs jest dla ciebie. Nauczysz się przyciągać uwagę i sprawiać, by odbiorcy podawali dalej twoje treści.
Podajesz ceny netto, czy kupować mogą tylko firmy?
Nie. W koszyku wybierasz, czy chcesz fakturę na firmę, czy nie.

Masz więcej pytań?

Daj mi znać