Kreatywne reklamy na Walentynki – ubrania po ex, kebab i zabawki

Święto zakochanych istnieje już od XVII wieku. Niektórzy czekają na ten dzień z nadzieją, inni nazywają je komercyjną wydmuszką. Ale jedno jest pewne – reklamy na Walentynki trzeba zrobić. Co prawda nikt cię nie zmusza, ale to dobra i łatwa okazja do podniesienia sprzedaży (albo przynajmniej zaangażowania w social media). W zestawieniu pojawia się sprytna kreacja Heinekena, wielka zaczepka Burger Kinga i nocleg w Weronie, w kamienicy prawdziwej Julii ❤️

Kreatywne reklamy walentynkowe:

1. McDonald’s – i’m lovin’ it

Na pierwszy rzut oka to zwykłe, choć ładne reklamy z całującymi się parami. Ale czy na pewno? McDonald’s trochę zamieszał w głowach klientów z Tajlandii, bo właśnie tam pokazano serię kreacji z różnymi osobami całującymi…burgery 🍔 Zaskakujące, prawda?

2. Burger King – Lonely No More

Skoro był MCD, to czas na konkurenta – Burger King w walentynkowym spocie pokazuje, że samotność jest do bani, zwłaszcza w ten dzień. Dlatego osoby, które zrobią sobie selfie z figurką samotnego klauna (oczywiście tego stojącego pod restauracjami McDonald’s) dostaną darmowego Whoopera.

3. Burger King – The Adults Meal

Skoro już jesteśmy przy burgerowych wojenkach, to dorzucam jeszcze jedną reklamę, żeby wyczerpać ich temat. Happy Meal każdy zna – to ten dziecięcy zestaw w McDonald’s, który w środku ma zabawkę. To kolejny element konkurencji, którego chciał doczepić się Burger King. Jak? Wprowadzając zestaw z zabawkami dla dorosłych. Można było go kupić tylko w Walentynki i tylko po 18:00.

4. IKEA – 3 różne reklamy walentynkowe

IKEA przyzwyczaiła nas do prostych kreacji – jednolite tło, jeden produkt, nazwa sugerująca nietypowe wykorzystanie lub nawiązanie do głośnego wydarzenia i lajki sypią się tysiącami. Spora część z nich jest genialna, zresztą za niedługo opublikuję o nich tekst. Tym razem marka reklamuje prześcieradła (życząc szczęśliwego dnia po Walentynkach) 👇🏼

P.S. Tą kreacją zaczynałem ostatni newsletter. Zapisz się, żeby dostawać przedpremierowo podobne materiały.

Druga kreacja przedstawia dwie łyżeczki leżące w łóżku „na łyżeczkę”. To bardzo ładna kreacja, choć uważam, że hasło „Nie zapomnij o deserze dzisiaj” trochę zabiera jej urok.

Najciekawsze zostawiłem na koniec. Ale nie dlatego, że hehe ruchanie, choć i to muszę wyjaśnić. Reklama z Singapuru zbiera bardzo dużo reakcji w socialach – podobnie było i u mnie, bo ponad 500 reakcji to ładny wynik. Zastanowił mnie jednak komentarz Piotra:

I w sumie się z nim zgadzam, gigantom można więcej. Coraz częściej wielkie marki mają nietrafione albo kridżowe nawiązania, ale przecież cieszymy się kiedy nawiązują do Maty i dram między gwiazdami (w końcu to takie fajne, że znają nasz świat!). Ale już nie przynudzam, zobaczcie kreację i pędzimy z kolejnymi.

5. AXE – Call to Arms

Ten temat zawsze będzie na czasie – wojny toczą się w różnych miejscach na świecie i krzyżują plany wielu zakochanych. Ten ładnie nagrany spot trzyma w napięciu do końca i przypomina: „Make love, not war”. Przekaz tej reklamy jest uniwersalny, nie tylko w Walentynki.

6. Ryanair – Escape the nonsense this Valentine’s Day

Dobra dobra, żeby nie było zbyt cukierkowo. Ryanair pokazuje, że Walentynki mogą też denerwować, a najlepszym lekarstwem jest ewakuacja z tego całego nonsensu ✈️

7. Chupa-Chups – podwójny lizak

Niektórzy mówią, że to nie reklama na walentynki, tylko promocja zdrowego podnoszenia ciężarów. Ja na szczęście byłem na siłowni tylko raz w życiu (2/10, nie polecam) i widzę tu dwustronnego lizaka, który może nas zbliżyć.

8. Heineken – Piwo zaręczynowe

Butelka piwa nie kojarzy się ani z Walentynkami, ani tym bardziej zaręczynami. Ale Heineken rzuca na to nowe światło (a właściwie to cienie) i choć nikogo nie zmotywuje do szybszego uklęknięcia, to reklama jest bardzo ładna 💍

9. Zalando – Wymień ubrania po ex

Zamiast serduszek i kwiatów – kłótnie i wyrzucanie ubrań przez okno. Zalando w 2021 zaskoczyło swoim spotem, który okazał się być strzałem w dziesiątkę. Zamiast wyrzucać ubrania po ex, można je przecież wymienić na Zalando Pre-Owned i dać im drugą szansę. Wszyscy na tym zyskają.

10. Google – Parisian Love

To kolejna reklama, którą omawiałem w newsletterze 😇 Choć Google jako wyszukiwarka nie musi się promować w Stanach ani Europie, to w 2009 firma wprowadziła kilka nowych funkcji (jak udoskonalone mapy czy pozycja zero, czyli odpowiedź na twoje pytanie bez wchodzenia na stronę). Powstał więc spot, który opowiada o paryskiej miłości nie za pomocą aktorów, a…wyszukiwań w Google.

11. Adria – Happy Valentine’s Day

Brazylijski producent makaronów w prostej grafice nawiązuje do sceny z “Zakochanego kundla”. Idealny przykład prostej, a jednak treściwej kreacji ❤️

12. Durex – Say Yesss

Założę się, że wystarczy nazwa tej firmy i już wiecie, czego się spodziewać. To prawda, nie ma zaskoczenia, ale reklama fajnie działała na Facebooku, więc warto ją przypomnieć.

durex oświadczyny say yes everyday - reklama na walentynki

13. Schwarzkopf – Love creates beauty

No dobra, to jeszcze jedna reklama bez zaskoczenia i miejmy to z głowy. Choć trzeba przyznać, że historia jest ładnie napisana, a temat włosów co chwilę się pojawia (choć nie wprost, bo nie jest to januszowe lokowanie). Warto obejrzeć.

14. Vanish – Niech wspomnienia zostaną tylko w twojej głowie

To dość stara kreacja, bo z 2013 roku, ale jest dobrym przykładem na to, że nie musisz mówić wprost „Ten proszek jest najlepszy” czy „Numer jeden wśród proszków do prania”. Reklama walentynkowa Vanisha na fanów i krytyków, ale na pewno zapada w pamięć. Luźne tłumaczenie z tureckiego: „Spraw, żeby wspomnienia zostały tylko w twojej głowie”.

15. Airbnb – bądź jak Romeo i Julia

Chcesz poczuć się jak Julia i przeżyć tę wyjątkową noc zakochanych w jej prawdziwym domu? Nic prostszego, dzięki Airbnb była taka możliwość. Serwis we współpracy z władzami Werony zorganizował konkurs, w którym można było wygrać nocleg w kamienicy Casa di Giulietta, czyli zabytkowym Domu Julii Kapulet. Dodatkowo do zgarnięcia była kolacja przy świecach przygotowana przez Giancarlo Perbelliniego – szefa kuchni z dwiema gwiazdkami Michelin.

16. Vodafone – I just ____ to say I love you

Sieć komórkowa to nie tylko minuty do wydzwonienia i pakiet internetu. To ogrom możliwości i sposobów na wyznanie miłości – tak przynajmniej twierdzi Vodafone.

17. RELAX KEBAB Radzymin – Wybierz mądrze

Może nie jestem w targecie i trochę nawiązuje to do mojego pomysłu z 2016, ale nie mogę ignorować i takich kreacji. Myślę, że to przekaz, który idealnie trafia do grupy docelowej.

18. La Joie Des Fleurs – W razie miłości od pierwszego wejrzenia

Tego roku Walentynki będą romantyczniejsze niż kiedykolwiek – tak zaczyna się film. Ekipa La Joie Des Fleurs (francuska odmiana brytyjskiego Funny How Flowers Do That) postanowiła w nocy przed walentynkami rozwiesić w Paryżu 1500 awaryjnych zestawów. Jeśli spotka cię miłość od pierwszego wejrzenia, to po prostu wyciągasz kwiaty z jednego z nich i robisz, co trzeba 🌷

19. Wilkinson – Gładkie Walentynki

To dość podobne działanie (bo też polega na darmowym zbieraniu kwiatków), choć trochę mniej odważne. Firma Wilkinson postawiła billboard z odstającym męskim zarostem. Każdy z włosów można było wyrwać, żeby zyskać darmowe kwiaty, a na koniec dnia twarz z reklamy zostawała idealnie gładka. To niezły pomysł, choć myślę, że ludzie byli podstawieni albo zachęcani do wyrywania – przecież nikt sam z siebie nie wpadłby na coś takiego.

20. Lacta – See The Love

Mieszkałem w Grecji ponad pół roku i Lacta jest tam w niemal każdym sklepie. Nie chcę spojlerować spotu tego producenta czekolady, więc po prostu was z nim zostawiam 🍫

21. 1-800 Flowers’ – Cupid

Sprzedawca i dystrybutor kwiatowych upominków 1-800 Flowers wypuścił humorystyczne wideo, w któreym Kupidyn (w mitologii rzymskiej bóg i uosobienie miłości) z żalem opowiada o tym, że 1-800 Flowers pozbawił go pracy.

22. Schick – Czy pocałowałbyś siebie?

Producent maszynek do golenia nie owija w bawełnę i każe spojrzeć w lustro. „Czy pocałowałbyś siebie?” to pytanie, które zwraca uwagę na przeszkadzającą brodę.

23. Pornhub – Personalizowana Walentynka

Tym razem serwis oprócz jednego dnia konta premium zaproponował spersonalizowane nagranie z wybraną gwiazdą filmów dla dorosłych, do wyboru byli m. in. Asa Akira, Rod Jackson czy Rayan Creamer. No i ta pani ze zdjęcia, ale kolega nie znał jej ksywy 😅

24. Twitter – Prawdziwe Walentynki

Kampania billboardowa Twittera pokazuje, co naprawdę ludzie myślą o randkach, związkach i rozstaniach, czy jakie są zagrożenia w świecie randkowania online. Bilbordy można było spotkać w metrze i na ulicach w Nowym Jorku, Seattle, San Francisco oraz całym Londynie. Akcję wyróżnia autentyczność treści i realny problem jaki kryje się za nieudanymi randkami zamiast marketingowych sloganów.

25. Tampax – Mother nature

„Matko naturo, proszę, pokój jest już opłacony” – w taki sposób Tampax, czyli producent tamponów postanowił zwrócić naszą uwagę. Czy się udało? Ciężko powiedzieć, do mnie nie przemawia.

26. Eurowings – Prezent na Walentynki

Niemieckie tanie linie lotnicze Eurowings nie komplikują komunikatu na siłę – z okazji Walentynek znajdziemy kilka fajnych zniżek na bilety lotnicze. Wszystko opakowane w prezentowej stylistyce 🎁

27. Carphone Warehouse – Dajemy to, co najtańsze

No dobra, ale też bądźmy realistami – o Walentynkach często się zapomina. Nie ma w tym nic złego, w końcu z roku na rok pracujemy coraz więcej, a kolejna porcja memów jest ciekawsza od jakiegoś tam planowania w kalendarzu. I tu z pomocą przychodzi Carphone Warehouse. A co wspólnego z kwiatkami ma sklep sprzedający telefony komórkowe? Ich przekaz był dość prosty i brzmiał tak: „Zawsze szukamy promocji, żeby dawać ci to, co najtańsze. Tym razem dajemy kolejną możliwość do oszczędności, ale na kwiatach”.

28. Netflix – Zostań moją walentynką

Walentynkowa reklama Netfliksa to prosta i kreatywna propozycja wyznania miłości za pomocą grupowego konta w aplikacji. Czasem nie trzeba dużych budżetów na stworzenie czegoś oryginalnego i dobrego.

29. x-kom – Ratujemy na czacie [nasza akcja]

Zacznę od kontekstu: dostałem od zarządu zadanie, żeby wypromować x-kom, jako sklep ze świetnymi doradcami. Mają być pomocni i odpowiadać na każde pytanie, bo klient który zaufa raz, zostanie na dłużej. Drugą sprawą była promocja czatu w aplikacji – jeśli kupujący przyzwyczają się do zadawania w niej pytań, to kolejnym razem nie trafią na maila konkurencji.

Moja odpowiedź była dość szybka i brzmiała mniej więcej tak: „dajmy w biurze obsługi klienta ten jeden dzień, kiedy nie ma żadnych ograniczeń w odpowiedziach. Mogą wtedy szaleć do woli, byle odpowiadali na pytania”. Akcja spodobała się wszystkim i na tajne hasło „x-kom ratuj” podpowiadaliśmy w trakcie gotowania, randek a nawet problemów w szkole. Jak myślicie – kiedy kolejnym razem uczestnicy akcji mieli do wyboru kilka sklepów z podobnymi cenami, to który był dobrym i zaufanym kolegą?

Btw. Ten przykład i kilka innych opisałem w magazynie Marketer+, numer 1/2022.

Kreatywne reklamy na Walentynki

Która reklama podobała ci się najbardziej? A może masz inne, lepsze przykłady? Daj znać na Facebooku, gdzie ponad 20 000 osób śledzi kreatywne akcje marketingowe. Jeśli nie chcesz przegapić ciekawostek w przyszłości, to zapisz się do newslettera, wystarczą dwa kliknięcia.